پرسونال برندینگ رسانه نگارانتیترنما

راه های تقویت پرسونال برندینگ رسانه نگاران/تعریف مشخصی داشته باشید(۳)

چگونه به عنوان یک رسانه‌گار، برندینگ شخصی قدرتمندی داشته باشیم؟

عیسی محمدی

عیسی محمدی

رسانه نگار/شاعر/ کارشناس تولید محتوا، مدیر رسانه و مشاور/علاقمند به توسعه فردی و برندینگ

چگونه به عنوان یک رسانه‌کار، برندینگ شخصی قدرتمندی داشته باشیم؟

درباره اهمیت برندینگ شخصی برای رسانه و رسانه‌نگاران، فراوان می‌توان نوشت. برای رسانه‌ها هم که بد نیست؛ اگر یک رسانه‌کار برند شده را به خودشان جذب کنند، عملا انبوهی از مخاطب و اعتماد و اطلاعات را به سمت خودشان جذب خواهند کرد. خب، حالا که اهمیتش را فهمیده‌ایم، چه کار کنیم؟ چه کارهایی باید انجام بدهیم تا برندینگ شخصی ما در حوزه رسانه رشد کند؟
اولین نکته، این است که تکلیف‌تان با خودتان روشن باشد. دقیقا برای خودتان تعریف کنید می‌خواهید چه باشید برای رسانه و جامعه و خودتان و مخاطب؟ این اصلی‌ترین قسمت کار است؛ مغز کار. مثلا، من می‌خواهم چالشی‌ترین مصاحبه‌گر مطبوعات بشوم، می‌خواهم بهترین تحلیلگر مسائل بورس یا اقتصاد خاورمیانه بشوم، می‌خواهم بهترین سفرنامه‌نویس مطبوعات و سایت‌ها بشوم، می‌خواهم بهترین مجری تاک‌شوهای اینترنتی بشوم، می‌خواهم بهترین سردبیر مطبوعاتی باشم و … . دقیق برای خودتان بنویسید که می‌خواهید چه باشید و در این مسیر باید چه برنامه‌ای داشته باشید. بیشتر رسانه‌کارها نمی‌دانند می‌خواهند چه باشند؛ در نتیجه هر روز در یک سرویس و یک رسانه و یک حوزه و یک قالب دارند کار می‌کنند. نتیجه؟ کسی آن‌ها را به یاد نمی‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا