یک طراح صفحه باید درک درستی از این عنوان ها داشته باشد و بداند که کجا و چه زمانی از آن ها استفاده کند.
این ترکیب بندی را می توان به ۱۰ دسته تقسیم کرد:
۱-چیدمان موندریان
هنگامی که از خط های موازی در صفحه آرایی و چیدمان استفاده شود تا به یک ترکیب مفهومی دست یابیم. از این نوع ترکیب بندی بر روی جلد بیشتر استفاده می شود و یا در زمانی که بخواهیم محتوا و مفهوم یک متن را بیشتر به مخاطب انعکاس و ارتباط دهیم.
۲-چیدمان سیرک
این نوع چیدمان به صورت نامنظم عناصر خواهد بود و از ترکیب استاندارد پیروی نمی کند. این نوع صفحه آرایی بیشتر با احساسات، مخاطب را درگیر خود می کند از این صفحه آرایی بیشتر برای مدارس ، نمایشگاه ها و… استفاده می شود.
۳-چیدمان چند پنلی
این نوع صفحه آرایی به صورت بخش های مختلفی ایجاد می شود که ترکیبی از مربع ، مستطیل ، مکعب و… است اما با شکل یکسان. این نوع صفحه آرایی که رایج هم هست می تواند محتوا و تصاویر را به صورت یک نواخت به مخاطب ارایه دهد. از این نوع صفحه آرایی میتوان برای جلد و همچنین صفحات داخلی استفاده کرد.
۴-چیدمان سیلوئت
این نوع صفحه آرایی به نوعی همراه با عکس است در اصل با سایه تصویر شکل می گیرد و متن می تواند در حاشیه سایه خود را نشان دهد به همین دلیل در این نوع صفحه آرایی سایه عکس برجسته تر خود را نشان می دهد و مخاطب را به چالش می کشد اما همین مورد می تواند حس خوبی به مخاطب بدهد. این نوع چیدمان و صفحه آرایی می تواند برای صفحه ارایی جلد و داخلی جذاب باشد و تاثیر گذاری خوبی داشته باشد.
۵-چیدمان با حروف بزرگ
در این نوع صفحه آرایی استفاده از حروف بزرگ در کنار عکس و تصویر سازی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر مخاطب بگذارد البته که این حروف بزرگ برای ایجاد یک تیتر تاثیر گذار استفاده می شود و حس وسعت را به خواننده و مخاطب می دهد. این نوع ترکیب معمولا برای جلد بیشتر استفاده می شود تا تاثیر پذیری جلد دوچندان شود ولی صفحه آرا می تواند با مهارت از این گزینه برای صفحات داخلی نشریه نیز استفاده کند.