حکایت یک جلد/سازندگی علیه گفتمان جنگ
تلاشی برای جلب توجه افکار عمومی به خطرات تداوم گفتمان جنگطلبانه
تحریریه رسانه نگاران| این روزنامه با انتشار تصویری بزرگ از حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، او را به صراحت «جنگطلب» و «مدافع جنگ» نامیده است. این انتخاب هم از نظر بصری توجهبرانگیز است و هم نشاندهنده رویکردی انتقادی و تهاجمی نسبت به مواضع شریعتمداری و رسانه تحت مدیریت اوست که اغلب به دلیل دیدگاههای تند و حمایت از سیاستهای سختگیرانه شناخته میشود.
این اقدام سازندگی میتواند بهعنوان تلاشی برای جلب توجه افکار عمومی به خطرات تداوم گفتمان جنگطلبانه در فضای سیاسی و رسانهای ایران تفسیر شود.
استفاده از تصویر بزرگ و تیتر صریح، پیامی روشن و بدون ابهام را منتقل میکند؛ انتقاد از کسانی که به زعم این روزنامه، به جای ترویج صلح و گفتگو، بر طبل منازعه میکوبند.
جلد امروز سازندگی، فارغ از قضاوت درباره درستی یا نادرستی محتوای آن، نمونهای برجسته از نقش رسانهها در شکلدهی به بحثهای عمومی و به چالش کشیدن چهرههای سرشناس است.