تیترنمارسانه دیدروزنامه ها/نشریات چاپی

دومین پاسخ صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه عجب شیر به سایت رسانه نگاران

این مطلب 549 کلمه است

پاسخ صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه عجب شیر به نقد سایت رسانه نگاران

دهم مردادماه در سایت رسانه نگاران نقد کوتاهی(۵۷ کلمه) بر یکی از جلدهای روزنامه «عجب شیر» منتشر شد.

امروز جعفر شکوریان صاحب امتیاز و مدیر مسئول این روزنامه به آن نقد پاسخی ( ۴۵۶ کلمه ای) ارسال کرده است. هرچند طبق فصل ششم ماده ۲۳ قانون مطبوعات پاسخ نباید بیشتر از دو برابر اصل مطلب باشد اما به دلیل اعتقادی که به گفتمان سازنده داریم پاسخ آقای شکوریان را به صورت کامل منتشر می کنیم.


جناب آقای مهدی بذر افکن
مدیر مسئول محترم سایت رسانه نگاران
با سلام واحترام
بازگشت به درج مطلبی در آن سایت در تاریخ ۱۰مردادماه ۱۴۰۳با عنوان «درباره عکس وتیتر این روزنامه سراسری» ضمن تشکر از حسن نظر نویسنده محترم، لطفا توضیحات مدیر مسئول روزنامه عجب شیررا مطابق قانون مطبوعات در آن سایت منتشر نمایید.
با تشکر
جعفر شکوریان صاحب امتیازومدیرمسئول روزنامه سراسری عجب شیر

صفحه آرایی روزنامه عجب شیر با صفحه آرایی کلاسیک اولین روزنامه های مدرن همچون کیهان و اطلاعات مقایسه می شود

1- چرا انتخاب تیتراول برای رپرتاژآگهی را کارغیرحرفه ای پنداشته اید؟ رپرتاژ نبود؟ فرض کنید صاحب یک واحد تولیدی خوشنام درسطح ملی که از قضا نقش مهمی در اشتغال زایی و صادرات غیر نفتی هم دارد، بخواهد با روزنامه ای که زمینه فعالیت اقتصادی است، درد دل کند مسایل و مشکلات تولید را بیان نماید و راهگارهای خود را بیان کرده از تولید و محصول شرکت را گفتن رپرتاز حساب نمی شود، بر اساس چه منطقی روزنامه نمی تواند این کار را بکند وگفته شود چون هیچ روزنامه ای تاکنون این کار را نکرده، پس غیر حرفه ای است. ما از اصل برجسته سازی که در همه رسانه های دنیا معمول است استفاده کرده ایم، بله، ملاک انتخاب تیترهای صفحه اول، درعرف معمول، اجماع شورای سردبیری، خط مشی و سیاست های کلی نشریه است وانگهی موسسه رسانه ای پیش از آنکه صرفا یک فعالیت فرهنگی باشد یک بنگاه اقتصادی است، به نظر اینجانب وظیفه رسانه ها، ارتباط با تولید کنند گان و پل ارتباطی میان مردم و مسئولین باشد بهتر است.
۲-درخصوص استفاده از پرچم و لوگوی روزنامه؛ نکته قابل ذکر این است که اینجانب علاوه بر روزنامه سراسری عجب شیر، صاحب امتیازو مدیرمسئول یک هفته نامه به نام بانگ مردم و یک پایگاه خبری به نام عجب شیر پرس، انتشارات و موسسه نیزهستم و اقدام ابتکاری اینجانب برای شناساندن ومعرفی رسانه ها یی که مالکیت ومدیریت آنها را برعهده دارم، را نه تنها عیب نمی دانم بلکه وظیفه می دانم، لازم به توضیح است برخی مشتریان و مخاطبان قدیمی تر روزنامه عجب شیرکه اتفاقا تعدادی از آنها درعرصه آموزش رسانه وروزنامه نگاری هم دستی بر آتش دارند، صفحه آرایی کلاسیک این روزنامه را با صفحه آرایی کلاسیک اولین روزنامه های مدرن همچون کیهان و اطلاعات و … در ایران که سالیان سال به شکل ثابت منتشر می شوند، مقایسه می کنند.
۳- روزنامه نگاری تلفیقی ازعلم وتجربه است وریشه در برخی جنبه های زیبایی شناسی وهنری دارد. اگر از این منظر به طور دقیق به پرچم های صفحه اول روزنامه نگاه کنید، متوجه می شوید که پرچم های ابتکاری بزرگ ،یکی به روزنامه عجب شیرو دیگری به پایگاه خبری عجب شیر پرس اختصاص دارد وپرچم بزرگ وسط پرچم عزیز ایران ماست که خواسته ایم بگوییم چه جایگاه رفیعی برای ما آذربایجانیها دارد وبرای برافراشته ماندنش هزاران شهید داده ایم، سایرنوشته ها بر روی میکروفن و پرچم رومیزی در حاشیه قراردارند.

درباره عکس و تیتر یک روزنامه سراسری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا