پرسونال برندینگ رسانه نگاران

راه های تقویت پرسونال برندینگ رسانه نگاران/در چیزی اولین باشید(۱۴)

چگونه به عنوان یک رسانه‌گار، برندینگ شخصی قدرتمندی داشته باشیم؟

چگونه به عنوان یک رسانه‌کار، برندینگ شخصی قدرتمندی داشته باشیم؟

عیسی محمدی

عیسی محمدی

رسانه نگار/شاعر/ کارشناس تولید محتوا، مدیر رسانه و مشاور/علاقمند به توسعه فردی و برندینگ

«ترین» بودن در شکل دادن برندینگ شخصی شما می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد و مثل یک اهرم و بالابر عمل کند؛ سریع شما را به رتبه‌های بالاتر حسن شهرت برساند.

اساسا وقتی که دیگران شما را به «ترین» بودن در حوزه‌ای و چیزی و کاری بشناسند، کارتان بسیار راحت‌تر خواهد شد. حالا شاید بزرگترین و مهمترین و پرکارترین و … بودن در حوزه‌ای و کاری، محل بحث فراوان قرار بگیرد. اما یکی از توصیه‌ها این است که به «اولین بودن» فکر کنید.

اشاره می‌کنند که این امر بهترین راه برای کسب حسن شهرت در حوزه‌ای و کاری است. وقتی در حوزه‌های دیگر سعی می‌کنید پیشرفت کنید، چون رقبای زیادی خواهید داشت مخاطبان و جامعه هدف شما را به سختی در ذهن خود جا خواهند داد. اما اگر سعی کنید که در چیزی و کاری و حوزه‌ای اولین باشید، به راحتی در ذهن‌ها جای می‌گیرید و ماندگار می‌شوید؛ دست‌کم برای مدت زمان مشخصی. این، همان اصل جایگاه‌سازی در برندینگ است که اشاره می‌کند اگر حوزه شما شلوغ است و پررقابت، جایگاه و حوزه موضوعی جدیدی برای خودتان ایجاد کنید که بتوانید در آن اول یا از همه بهتر باشید. مثلا یک نفر تصمیم می‌گیرد در حوزه تاریخ شفاهی ورزش یا تاریخ شفاهی موسیقی و ادبیات یا در حوزه بازخوانی تاریخ مطبوعات یا شخصیت‌شناسی سیاسی و … کار کند؛ این‌ها به خوبی جواب می‌دهد. در ضمن، گزارش‌ها و سوژه‌ها و موضوعات و نکته‌هایی که برای اولین بار منتشر می‌کنید نیز، ماندگاری بسیاری خواهند داشت و شما را سر زبان‌ها خواهند انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا