پرسونال برندینگ رسانه نگارانتیترنما

راه های تقویت پرسونال برندینگ رسانه نگاران/وحدت رویه در مدیریت حساب‌های کاربری مجازی(۱۳)

چگونه به عنوان یک رسانه‌گار، برندینگ شخصی قدرتمندی داشته باشیم؟

چگونه به عنوان یک رسانه‌کار، برندینگ شخصی قدرتمندی داشته باشیم؟

عیسی محمدی

عیسی محمدی

رسانه نگار/شاعر/ کارشناس تولید محتوا، مدیر رسانه و مشاور/علاقمند به توسعه فردی و برندینگ
امروزه فضای مجازی اهمیت زیادی در زندگی ما دارد؛ در حالی که قبلا چنین نبود. به همین دلیل است که می‌گویند اگر در فضای مجازی حضور نداشته باشید، چنین است که انگار وجود خارجی حرفه‌ای ندارید.

در برندینگ شخصی بسیار توصیه می‌شود که باید وحدت رویه‌ای در مدیریت حساب‌های کاربری خودتان داشته باشید. این اصل در برندینگ شخصی برای رسانه‌کاران هم می‌تواند کاربرد داشته باشد. قرار نیست در تلگرام به گونه‌ای برخورد کرده و در توئیتر و … هم به گونه‌ای دیگر. این‌ها باعث خدشه وارد کردن در وحدت رویه شما می‌شود.

وحدت رویه هم که اصل و اساس برندینگ شخصی محسوب می‌شود. در این مورد یکی از مثال‌های عجیبی که مشاهده کرده‌ام، تفاوت رویه برخورد یکی از مدرسان حوزه برندینگ شخصی بوده است؛ که در سایت و حساب‌های رسمی سعی می‌کند به گونه‌ای برخورد کند که رسمی و حرفه‌ای به نظر برسد، اما در عرصه توئیتر، دقیقا مثل کاربران آماتور برخورد می‌کند. طبیعی است که چنین تضادی در رویه‌ مدیریت حساب‌های کاربری، باعث می‌شود تا دیگران اعتماد خود را از دست بدهند.

دقت کنید همین‌که شما اشاره می‌کنید در توضیحات حساب کاربری خود که خبرنگار هستید، این از نظر اجتماعی استانداردی از رفتارها و گفتارها و برخوردها را برای‌تان به صورت پیشفرض ایجاد می‌کند؛ که اگر رعایت نشود، باعث تعجب دیگران خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا