پرسونال برندینگ رسانه نگارانتیترنما

راه های تقویت پرسونال برندینگ رسانه نگاران/نه به مسوولیت های پیشنهادی دولتی(۱۱)

چگونه به عنوان یک رسانه‌گار، برندینگ شخصی قدرتمندی داشته باشیم؟

چگونه به عنوان یک رسانه‌کار، برندینگ شخصی قدرتمندی داشته باشیم؟

یکی از بحث‌های رایجی که بین رسانه نگاران امروز ایران وجود دارد قبول نکردن پیشنهاد مسوولیت های دولتی است.
عیسی محمدی

عیسی محمدی

رسانه نگار/شاعر/ کارشناس تولید محتوا، مدیر رسانه و مشاور/علاقمند به توسعه فردی و برندینگ

البته برخی که اعتقادی به حفظ این فاصله ندارند و با اولین پیشنهاد چرب، وارد این همکاری می‌شوند. اما عده‌‌ای معتقدند که باید این فاصله حفظ شود.

اصول حرفه‌ای رسانه نگاری، می‌گوید که باید این فاصله حفظ شود. به قول حسنین هیکل، نماد روزنامه‌نگاری عرب و مصر، این سیاسیون و قدرتمنداران هستند که باید به روزنامه‌نگاران نیازمند باشند؛ نه برعکس. یعنی روزنامه‌نگار باید طوری کار کند و طوری اطلاعات داشته باشد که این اصحاب قدرت باشند که نیاز به او داشته باشند. طبیعتا برای خیر عمومی هم که شده، گاهی باید از این دانش خود برای مشاوره دادن به اصحاب قدرت سود ببرد. اما در نهایت، باید فاصله‌اش را با اصحاب قدرت حفظ کند. متأسفانه آن‌هایی که این فاصله را حفظ نمی‌کنند و توجیهات زیادی هم برای کارشان دارند، عملا در حال نابودی برند خودشان هستند. چه رسانه نگارانی که ابتدای امر منتقد یک حوزه بوده‌اند، اما وقتی سمتی گرفته‌اند، مدافع همان حوزه شده‌اند. این دوگانگی، آیا رنج‌آور نیست؟ آیا مردم را از رسانه نگار دور نمی‌کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا