تیترنمارسانه نگار

روزنامه هایی که نمی‌خواهند دیده شوند!

این یادداشت 222 کلمه است

روزنامه هایی که نمی‌خواهند دیده شوند!

با ابلاغ دستورالعمل وزارت ارشاد و سخت گیری های صورت گرفته مبنی بر اینکه اگر رسانه ای آگهی خارج از سامانه این وزارتخانه چاپ کند مشمول تنبیه هایی همچون محرومیت از گرفتن اگهی اول به مدت سه ماه و سپس ۶ ماه خواهند شد برخی روزنامه ها برای دیده نشدن راه های مختلفی در پیش گرفته اند.
هوشیار طهماسبی

هوشیار طهماسبی

مدیر مسئول روزنامه دیده بان زاگرس استان چهارمحال و بختیاری/ کارشناس ارشد روابط بین الملل

طبق بخشنامه و دستورالعمل ارزیابی و رتبه بندی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ، روزنامه ها بایستی سایت فعال اینترنتی داشته باشند اما با کمی جستجو متوجه خواهید شد برخی روزنامه ها سایت شان که فعال نیست در هیچ سایت دیگری هم از جمله پیشخوان ، جار و .. نیز حضور ندارند.

متاسفانه در سه سال عمر دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های قبل مطبوعات کمتر مورد حمایت های نقدی و غیر نقدی وزارت ارشاد قرار گرفتند که این امر موجب شد نفس بسیاری از مطبوعات به شماره افتد اما این روزها علاوه بر مشکلات مالی دلیل دیگری که باعث شده برخی روزنامه ها سایتی فعال و بروز نداشته باشند و از دیده شدن فراری باشند چاپ آگهی های خارج از سامانه است که توسط بازاریاب ها و سرپرستان شهرستانی به برخی روزنامه ها داده می‌شود!

ای کاش بعضی همکاران مطبوعاتی به جای اینکه پیگیر حمایت های قانونی وزارت ارشاد از روزنانه ها باشند دنبال دور زدن قانون و عدم شفافیت نبودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا