تیترنمارسانه ای هارسانه دید

یادداشتی به یاد سیدمحمد صفی زاده/روح «ابرار» رفت…

این یادداشت 322 کلمه است

سید محمد صفی‌زاده با ابرار جاودانه شد

امیر اکبری

امیر اکبری

روزنامه نگار،مدیرمسئول روزنامه های رویداد امروز و اصفهان امروز

 

سید محمد صفی‌زاده بنیان‌گذار گروه نشریات ابرار درگذشت. امتیاز روزنامه ابرار که با عنوان ابرار سیاسی هم شناخته می‌شود در سال ۱۳۷۲ از غفور گرشاسبی به مرحوم صفی‌زاده منتقل شد.

پس از آن روزنامه‌های ابرار ورزشی به سردبیری اردشیر لارودی و ابرار اقتصادی به سردبیری مرحوم ایرج جمشیدی به جمع خانواده ابرار پیوستند. پس از آن روزنامه گنبد کبود ویژه نوجوانان به سردبیری افشین علا منتشر شد. در دهه ۸۰ نیز در دوره کوتاهی مجله ابرار هفتگی به سردبیری سید علی میرفتاح در گروه نشریات ابرار منتشر می‌شد.
صفی‌زاده قلم روان و منتقدی داشت و سرمقاله‌های تندی با نام خود و با نام‌های مستعاری مانند دکتر محمد تهرانی اصل و فریدون جم می‌نوشت.
گروه نشریات ابرار جزو نخستین بنگاه‌های رسانه‌ای بخش خصوصی پس از انقلاب بود که با تنوع رسانه‌ای، بهره‌گیری از تحریریه حرفه‌ای، امکاناتی مانند چاپخانه و توزیع توانسته بود رکورد تیراژ مطبوعات را در دهه هفتاد به نام خود ثبت کند.
صفی‌زاده افزون بر فعالیت مطبوعاتی در حوزه فعالیت دولتی قائم‌مقامی وزیر کشور، قائم‌مقامی وزیر کشاورزی، رئیس سازمان اداری مجلس را در کارنامه دارد. همچنین عشق دیرینه او به فوتبال سبب شد که باشگاه کشاورز را بنیان‌گذاری کند و در دوره‌ای هم به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود.
در دهه ۷۰ و ۸۰ طیف وسیعی از علاقه‌مندان به روزنامه‌نگاری با گرایش‌های گوناگون فعالیت خود را در گروه نشریات ابرار آغاز کردند که بعدها در رسانه‌های دیگر به‌عنوان سردبیر یا ناشر به فعالیت خود ادامه دادند. همچنین گروهی از روزنامه‌نگاران ابرار بعدها به جمع سیاستمداران وارد شدند.
در دوره فعالیت گروه نشریات ابرار، حسین انتظامی، محمدرضا زائری، مرحوم حسین قندی، اردشیر لارودی، مرحوم ایرج جمشیدی، افشین علاء، وحید جلیلی، مرحوم حمید طلیمی، بهزاد افشاری، آیدین نامغ و سید علی میرفتاح از سردبیران کل و سردبیران روزنامه‌ها و نشریات ابرار در دهه‌های گذشته بوده‌اند.
باتوجه‌به بیماری مرحوم صفی‌زاده در سال گذشته امتیاز نشریات ابرار از ایشان به همسرشان خانم لیلا بختیاری منتقل شد.

1 دیدگاه

  1. وقتی می فرمایید آقای صفی زاده روزنامه ابرار را از آقای گرشاسبی تحویل گرفتند پس بنیان گذار نبودند.
    آقای غفور گرشاسبی در سال ۱۳۶۴ روزنامه را بنا نهادند و تا سال ۷۲ مدیر مسئول بودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا