رسانه دیدروزنامه ها/نشریات چاپی

مروری بر شماره جدید «کارنگ» هفته نامه اقتصاد نوآوری

مطالبات اکوسیستم از آقای رییس جمهور

مروری بر شماره جدید «کارنگ» هفته نامه اقتصاد نوآوری

شماره ۱۴۲ هفته نامه کارنگ در ۲۴ صفحه با قیمت ۱۵۰ هزار تومان منتشر شد.

تحریریه کارنگ توضیحاتی درباره شماره تازه این هفته نامه نوشته اند.

←آماده‌سازی و انتشار شماره ۱۴۲ کارنگ با دو اتفاق همراه شد. نخست اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بود که در آن مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب کشور برگزیده شد و همچنین این ایام مصادف شد با زادروز حکیم خوارزمی که روز ملی فناوری اطلاعات نامیده شده است.

←کارنگ به همراه تیم راه‌کار در طول یک هفته گذشته با بیش از ۱۰۰ چهره کسب‌وکاری گفت‌وگوهایی را در خصوص مطالبات آنها از دولت چهاردهم انجام داد که در آن طیف گسترده‌ای از موضوعات قرار داشت.

←بسیاری از این فعالین حوزه اقتصاد دیجیتال کشور به‌درستی بر روی نقاطی دست گذاشتند که طی سالیان اخیر برای آنها بسیار حیاتی و مهم بوده است. موضوع اینترنت، منابع انسانی و رگولاتوری شاید یکی از پرتکرارترین نکاتی بود که از سوی این افراد بیان شد.

←اما در بین تمام این نکاتی که مطرح شد به نظر می‌رسد که بین این فعالین بار دیگر امیدی ایجاد شده تا بتوانند شرایط را بهبود ببخشند. باتوجه‌به شعارها و رویکرد رئیس‌جمهور منتخب در طول رقابت‌های انتخاباتی و تیمی که او را همراهی می‌کرد این امید ایجاد شد که شاید فشار تحریم‌ها کاهش پیدا کرده و فضای بیشتری به موضوع اقتصاد دیجیتال کشور داده شود.

←در بین خواسته‌های مطرح شده برخی افراد حتی گزینه‌های وزارت ارتباطات و معاونت علمی کشور را مطرح کردند و حتی پیشنهاد دادند که آنها بار دیگر به کابینه بازگردند. پرتکرارترین این افراد محمدجواد آذری جهرمی و سورنا ستاری بود که به نظر می‌رسد اکوسیستم نوآوری کشور خاطرات خوبی را با این افراد پشت سر گذاشته که بار دیگر امید دارند تا با بازگشت آنها خون جدیدی در رگ‌های اقتصاد دیجیتال کشور دمیده شود.

←در سرمقاله این شماره نیز رضا امیرزاده دبیر تحریریه کارنگ به این نکته اشاره کرده است که اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور در حال حاضر نیاز دارد تا این حد چالش‌های عجیب برای حل‌وفصل نداشته باشد تا بتواند در مسیر آرام‌تری به ادامه حیات خود بپردازد.

←اما دراین‌بین یک نکته لازم به ذکر است ازآنجایی‌که کارنگ شنبه‌ها منتشر می‌شود تصمیم گرفتیم که به مناسبت روز فناوری اطلاعات یک روز زودتر آن را منتشر کنیم و هم‌زمان با زادروز حکیم خوارزمی دغدغه‌های اکوسیستم اقتصاد نوآوری کشور را به گوش دولت آینده برسانیم.

←کارنگ ۱۴۲ پیشکشی است برای دلسوزان اکوسیستم نوآوری کشور تا شاید روزنه‌ای برای اقتصاد دیجیتال کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا