رسانه دیدروزنامه ها/نشریات چاپی

هفته نامه «عصر ارتباط» و مطالبات فناورانه مردم از دولت آینده

هفته نامه «عصر ارتباط» و مطالبات فناورانه مردم از دولت آینده

هفته نامه عصر ارتباط در شماره جدید خود به بهانه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم یادداشتی با عنوان «مطالبات فناورانه مردم از دولت آینده» به قلم احمد محمدغریبان منتشر کرده است.

گزیده ای از این یادداشت:

←یکی از بخش‌های اصلی بازار و اقتصاد دیجیتال ایران، مردم و کاربران این عرصه هستند که با وجود بیشترین جمعیت، از قضا و مطابق سال‌های قبل به دلیل عدم شکل‌گیری انجمن‌ها و کانون‌های مرتبط با حقوق کاربران از یک سو و گرایش عمده رسانه‌ها به قراردادن تریبون در اختیار فعالان بخش‌های تجاری، صدایی ندارند.

←بر اساس آمارها ضریب نفوذ اینترنت در کشور بیش از ۸۳درصد است. آمار همچنین نشان می‌دهد ایران با داشتن بیش از ۷۰ میلیون کاربر اینترنت، در جایگاه سیزدهمین کشور دنیا از نظر جمعیت کاربران اینترنت است. این یعنی بیشتر از کاربران اینترنت در کشورهایی نظیر انگلیس، فرانسه، کره‌جنوبی و ایتالیا.

←آمارها همچنین می‌گوید، ۳۴ میلیون ایرانی بازیکن بازی‌های رایانه‌ای هستند و ایران در کشور‌های منطقه رتبه اول را در حوزه بازی‌های رایانه‌ای دارد.

←تمامی آمارها از جمعیت بالا و جوان کاربران ایرانی، گواهی بر حجم عظیمی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های باارزش است که بسیاری از دولت‌ها و شرکت‌های دنیا آرزوی آن را دارند. کمااینکه کم نیستند از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها تا عرضه‌کنندگان انواع خدمات، سرگرمی‌ها و بازی‌های رایانه‌ای خارجی که روی کاربران ایرانی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و بخش قابل توجهی از سهم بازار و کاربران آنها به ایرانی‌ها تعلق دارد.

←باید خطاب به فردی که در راس مدیریت اجرایی کشور قرار می‌گیرد و تیم مدیران منصوب شده در امور مربوط به حقوق کاربران ایرانی خاطرنشان کرد، عدم توجه موثر و عملیاتی به این مطالبات، تاثیر به سزایی در ایجاد نارضایتی در ده‌ها میلیون نفر از جمعیت کشور خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا