چگونه به عنوان یک رسانهگار، برندینگ شخصی قدرتمندی داشته باشیم؟
راه های تقویت پرسونال برندینگ رسانه نگاران
این، یعنی که ما هویت از رسانهگاری میگیریم. البته میتوانیم خسته شده باشیم و این کار را ترک کنیم؛ که حکایتی دیگر است. اما در نهایت، هویت ما از این کار میآید. اما نکته بسیار مهمتر این است ضمن اینکه در این کار و بار باشیم، بتوانیم بهترین موقعیتها را هم برای خودمان ایجاد کنیم. چه بسا چیزی برای یک خبرنگار زبده که سالها دارد کار میکند و توان زیادی هم دارد، خستهکنندهتر و دردناکتر از این نباشد که در حوزه کار رسانه، یک کار معمولی را انجام بدهد. انگار که یک لامبورگینی در لاین کندرو بیفتد و با سی، چهل کیلومتر سرعت به پیش برود. البته که مسیر را طی میکند، اما در نهایت بخش اعظمی از توانمندیهایش بلااستفاده میماند. این دردناک نیست؟
به همین دلیل است که اشاره میکنیم باید بهترین موقعیتها را بتوانید برای خودتان فراهم بیاورید که انرژیهای هرزرفته در کارتان، روح و روان و حتی جسم شما را به نابودی نکشاند. به این منظور هم، باید اسم و رسمی در شغلتان به هم بزنید؛ طوری که چشمبسته شما را قبول کرده و به شما پیشنهادهای کاری بدهند. اینجاست که پای برندینگ شخصی یا حسن شهرت به میان میآید.
تا حالا فکر کرده بودید که برندینگ شخصی به چه کار من رسانه نگار میآید؟ این برای ما جزو واجبات است؛ پس به آن بیشتر فکر کنید.
در این سلسله کوتاهنوشتها، سعی داریم نکتههایی طلایی در این باره با شما در میان بگذاریم. آمادهاید؟