رسانه دیدروزنامه ها/نشریات چاپی

نگاه متفاوت یک رسانه نگار به جناب خان در روزنامه خراسان

نگاهی متفاوت یک رسانه نگار به جناب خان در روزنامه خراسان

مائده کاشیان رسانه نگار روزنامه خراسان در یادداشتی که امروز در این روزنامه منتشر شده حضور شخصیت محبوب برنامه «خندوانه»، در چند برنامه تلویزیونی و خارج از رسانه ملی را به چالش کشیده است.

در بخشی از یادداشت خانم کاشیان آمده:«طبیعتا صداوسیما از برندی مانند «جناب خان» برای جذابیت بعضی برنامه‌ها و مطرح شدن بعضی موضوعات استفاده می‌کند، اما برای بهره بردن از شخصیت و محبوبیت او باید طراحی مناسبی انجام شود و از ظرفیت این کاراکتر به اندازه استفاده کرد. تجربه حضور «جناب خان» در برنامه‌های تلویزیونی و چند مراسمی که نام بردیم، ثابت کرده است که اگر برنامه‌ریزی درستی برای استفاده از این شخصیت وجود نداشته باشد، جذابیت و کارکردش را از دست می‌دهد. به عنوان مثال، «جناب خان» در «بسته پیشنهادی» یا «جام آرزوها» با همان شیرینی و شوخی‌های همیشگی خود ظاهر شد، اما نتیجه به اندازه حضور او در «خندوانه» جذاب و موفق نبود. با توجه به محبوبیت «جناب خان» و بستری که «خندوانه» برای گُل کردن او فراهم کرده بود، حیف است که ظرفیت این شخصیت هدر برود و کاراکتر او در موقعیت‌های نابه‌جا خرج شود. «جناب خان» بارها در «خندوانه» از مشکلات مردم صحبت کرده بود و در کنار شوخی‌ها و طنازی‌هایش، از مسئولان انتقاد کرده و به آن‌ها هشدارهایی داده بود، اما این گلایه و اعتراض‌ها در دیگر برنامه‌ها یا خارج از تلویزیون، به اندازه «خندوانه» تاثیرگذار نبود. بنابراین لازم است که برای ادامه حضور این شخصیت در تلویزیون و خارج از رسانه ملی، فکر شود و تنها به جذابیت‌های او و خاطره خوب مخاطبان تکیه نکرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا