رسانه نگار

تیتر۱۴؛احیای یک خاطره حرفه‌ای در رسانه‌های دانشگاهی

در سه دوره‌ای که افتخار داوری جشنواره نشریات دانشجویی کشور را داشته‌ام، هر بار با یک حقیقت روشن‌ روبه‌رو شده‌ام؛ جامعه دانشگاهی ایران سرشار از استعدادهای درخشان در حوزه رسانه‌نگاری است.
مهدی بذرافکن

مهدی بذرافکن

پژوهشگر دکترای علوم ارتباطات/مدیر مسوول تارنمای رسانه نگاران/سوابق:سردبیر سایتهای توریسم آنلاین،خبرنیوز،دبیر تحریریه هفته نامه سیاحت و تجارت،یادداشت نویس خبرگزاری خبرآنلاین،روزنامه خبرورزشی

این واقعیت را اما از دل آثار دانشجویانی دریافتم که هرکدامشان می‌توانند آینده حرفه‌ای رسانه این کشور را متحول کنند.
از طراحی جلدهایی که به‌راحتی توان رقابت با مجلات مطرح کشور را دارند تا یادداشت‌ها، گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی که به‌لحاظ دقت، انسجام و خلاقیت در حد آثار حرفه‌ای‌هاست.
بی‌اغراق باید گفت برخی نشریات دانشجویی آن‌چنان استانداردهای حرفه‌ای را رعایت کرده‌اند که اگر امروز روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار گیرند کاملاً «خواندنی» و حتی «رقابت‌پذیر» خواهند بود.
اعتراف می‌کنم در سال‌های داوری، من تنها داور نبودم؛ یک مخاطب مشتاق هم بودم که از خواندن آثار دانشجویان لذت می‌برد و حتی می‌آموخت. بارها پیش آمده که نکته‌ای تازه، رویکردی نو یا نگاه تحلیلی متفاوت در آثار دانشجویان دیده‌ام که بر دانسته‌هایم افزوده است.
امسال پس از چند سال وقفه، دوباره «تیتر ۱۴» یا چهاردمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی احیا شده است.
به‌عنوان کسی که نزدیک به ۲۵ سال در روزنامه‌ها و رسانه‌های کشور کار کرده‌ام با اطمینان می‌گویم این جشنواره از نظر کیفیت محتوا و سطح آثار یکی از حرفه‌ای‌ترین جشنواره‌های رسانه‌ای ایران است. این، جای خالی‌اش در سال‌های اخیر واقعاً محسوس بود و بازگشتش می‌تواند دوباره موتور خلاقیت دانشجویان را روشن‌تر از همیشه به حرکت درآورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا