روزنامه پیام ما به شماره ۳۰۰۰ رسید/صدایی متفاوت…
این روزنامه امروز چهارشنبه هفتم آذرماه در سال بیستم انتشار به شماره سه هزار رسیده است.
به همین مناسبت گزارشی در شماره امروز پیام ما منتشر شده که گزیده ای از آن را در ادامه می بینید:
←انتشار سههزارمین شماره روزنامه «پیام ما» بهانهای برای یک دورهمی صمیمانه میان اعضای تحریریه شد. در این گردهمایی دوستانه اعضای تحریریه پیام ما، «افشین امیرشاهی»، سردبیر، و «امین شول سیرجانی»، سردبیر سابق روزنامه، حضور داشتند. روحالله خدیشی، مدیرمسئول پیام ما، در این جمع، صدای متفاوت را رویه روزنامه پیام ما خواند و از تلاش مداوم برای نوشتن از صداهای کمترشنیدهشده در روزنامهنگاری ایران گفت.
←روحالله خدیشی، صاحب امتیاز و مدیرمسئول پیام ما، با حضور در جمع تحریریه و با قدردانی از تلاش بخشهای مختلف روزنامه با بیان این نکته که در پیام ما تلاش کردیم به توسعه پایدار از زوایای مختلف نگاه کنیم، گفت: پیام ما اگر امروز اینجاست، درحقیقت بهواسطه زحمت اعضای فعلی تحریریه و کسانی است که امروز در جمع ما نیستند. بهویژه همکارانی که در روزهای اولی که تصمیم گرفته شد روزنامه بهصورت سراسری منتشر شود، ریسک کردند تا پیام ما از یک رسانه استانی به اینجا برسد.
←او صدای متفاوت را رویه روزنامه پیام ما خواند و اضافه کرد: همکاران ما در تمام این سالها کمک کردند تا حداقل از این روند حفاظت کنیم که نسبت به باقی رسانهها صدای متفاوتی داشته باشیم. شاید آنقدر صدایمان بلند نبوده، اما همواره تلاش کردیم صدای پیرامون باشیم و در روزنامهنگاری حداقل بخشی از صدایی باشیم که کمتر شنیده و دیده شده است.
←مدیرمسئول روزنامه پیام ما به موانع موجود در مسیر انتشار روزنامه بهصورت مستقل اشاره کرد و ادامه داد: بهدلیل سابقه دو دهه فعالیت استانی ریشه اقتصادی پیام ما همچنان در کرمان است و بخش قابلتوجهی از هزینههای روزنامه از این طریق تأمین میشود. این مسئله به دو دلیل است. یکی، بهدلیل جنس رسانه و اینکه هزینه تمام شده رسانه کاغذی بالا است، و متناسب با افزایش هزینهها نتوانستیم تامین مالی را بالا ببریم. گواه آن هم اینکه دو سوم هزینه پیام ما هزینه چاپ و توزیع آن میشود، مورد دوم اشتباه استراتژیکی است که متأسفانه سیاستگذار به اشتباه این ریلگذاری را انجام داده. این پول میتوانست در منابعانسانی هزینه شود که حتماً خروجی کار هم بهتر میشد. صریحتر اینکه معاونت مطبوعاتی بایستی به جای شمارش نسخه کاغذی بر روی تولید محتوا و اثرگذاری متمرکز شود.